#18 Podcast De Onweerstaanbare Werkgever

Februari 05 2024

 
 

Heb jij als werkgever ‘last’ van de jongere generatie? Van de hashtag#Millennials en de zogenaamde hashtag#GenZ? Van hun hoge eisen aan jou als werkgever, van hun kieskeurigheid in het werk en de arbeidsvoorwaarden? Dan is deze aflevering voor jou.

In deze aflevering van mijn hashtag#podcast de hashtag#onweerstaanbare hashtag#werkgever licht Sandra van Beest - Otten, expert ‘impact maken met je werk’, het perspectief toe van de twintigers en dertigers die nu de arbeidsmarkt betreden en die hashtag#zingevinginhetwerk zoeken.

Waarom ze dat doen? Misschien wel omdat zij, in tegenstelling tot eerdere generaties, die zingeving niet meer in kerk of gemeenschap ervaren.

Waar kom jij als werknemer je bed voor uit? Hoe kun je er, als werkgever of leidinggevende, voor zorgen dat je mensen hashtag#bevlogen zijn en gaan rennen voor de zaak? Dat is waar dit gesprek over gaat en Sandra geeft daar drie ingrediënten voor.

Wat ik gaaf vind, is hoe Sandra met haar initiatief van hashtag#payrollgiving of hashtag#loongift twee werelden met elkaar verbindt: 'softe' goede doelen steunen en 'keiharde' bedrijfsefficiëntie. Het is gewoon hartstikke slim!

- Goede doelen worden écht geholpen.
- Er wordt méér geld verzameld, omdat het zo makkelijk gaat.
- Werknemers worden hashtag#blij en hashtag#trots. Geld geven aan mensen die het meer nodig hebben dan jij, heeft bewezen positief effect op je hashtag#welzijn.
- Werkgevers die dit faciliteren, worden daarmee heel aantrekkelijk voor de mensen die, naast inzet voor de corebusiness van een organisatie, het belangrijk vinden om hashtag#positief hashtag#impact te maken en hashtag#wereld een beetje hashtag#mooier te maken.

Kortom: hup! Je podcastapp in! Inspiratie gegarandeerd :-)

Sociale groet, van Soof