I. Vragen over het Goede Doelen Dashboard

Hieronder vind je antwoord op veelgestelde vragen over het gebruik van ons platform als goed doel. Heb je aan andere vraag? Mail ons gerust op goededoelen@thesocialhandshake.com.

1. Wat is het Goede Doelen Dashboard?

Het Goede Doelen Dashboard is jullie persoonlijke online omgeving waarin je inzicht krijgt in de giften die jullie ontvangen via The Social Handshake.

2. Hoe log ik in?

Je kunt inloggen met hetzelfde e-mailadres waarmee je jullie goede doel hebt geregistreerd. Gebruik deze link om in te loggen: https://platform.thesocialhandshake.com/login

3. Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten of nog geen wachtwoord heb ingesteld?

Klik op “Wachtwoord vergeten" op de inlogpagina. Gebruik het e-mailadres waarmee je jullie goede doel hebt geregistreerd. Je ontvangt dan een link per e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken. Als je voor de eerste keer op het platform inlogt, volg je deze werkwijze ook om een wachtwoord aan te maken.

4. Wat zie ik onder de knop “Huidige maand”?

Hier vind je een overzicht van deelnemende medewerkers die via LoonGift aan jullie goede doel doneren.

  • Kolom G toont of iemand zich heeft aangemeld voor jullie nieuwsbrief (opt-in)

  • Kolom H bevat de e-mailadressen van deze deelnemende medewerkers, maar alleen als zij daarvoor toestemming hebben gegeven.

Let op: je mag deze deelnemende medewerkers informeren over jullie impact, maar niet vragen om extra giften. Verwijder daarom knoppen of links hierover uit je communicatie. Mocht het echt niet anders kunnen, dan is dit toegestaan.

5. Wat is het “Overzicht overige giften”?

Hier zie je alle eenmalige giften buiten LoonGift om, zoals Charity Gift Cards, KerstGift en NoodGift.

6. Hoe kan ik onze omschrijving, afbeelding of impact fact aanpassen?

Wil je iets aanpassen op jullie informatiepagina op het platform? Klik in het dashboard op “Bekijk informatiepagina” om te zien hoe jullie pagina eruitziet voor medewerkers van deelnemende bedrijven. Stuur eventuele wijzigingen (bijv. omschrijving, afbeelding, logo of impact fact) naar goededoelen@thesocialhandshake.com.

 
 

 
 

II. Algemene vragen van goede doelen

 1. Hoe werkt LoonGift?

LoonGift is een vorm van periodiek geven via het salaris. Medewerkers van deelnemende bedrijven kiezen een goed doel en het bedrag dat zij willen doneren. Vervolgens kiezen ze één van de twee types van LoonGift:

  • Max Impact is een periodieke gift met belastingvoordeel over elke euro voor de medewerker én zekerheid voor het goede doel: de gift loopt minimaal vijf jaar en wordt via een schenkingsovereenkomst vastgelegd.

  • Max Flex is een gewone gift: flexibel, zonder looptijd of overeenkomst, maar wel fiscaal vriendelijk

Werkgevers zorgen ervoor dat de gift via het salaris wordt verwerkt. Jullie ontvangen 100% van de gift, er worden geen kosten op de gift ingehouden.

2. Wanneer ontvangen goede doelen de giften?

Goede doelen ontvangen de giften één keer per maand via een bulkbetaling vanuit onze Stichting Derdengelden.

Let op: eenmalige giften (zoals KerstGift of Giftcards) worden meestal achteraf gefactureerd. Daardoor kan er enige vertraging zitten tussen het moment dat de gift in het dashboard verschijnt en de uitbetaling.

3. Mogen goede doelen deelnemende medewerkers benaderen?

Alleen als deelnemende medewerkers daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. In het dashboard zie je bij welke medewerkers dat het geval is (zie “Wat zie ik onder de knop “Huidige maand”?“). Jullie mogen hen benaderen over jullie werk en impact, maar niet vragen om extra giften.

4. Welke gifttypes zijn er?

We bieden verschillende manieren van geven aan. De meest gebruikte zijn:

  • LoonGift: maandelijkse gift via het salaris.

  • Charity Gift Card: eenmalige gift die medewerkers of relaties van deelnemende bedrijven zelf mogen verdelen over goede doelen – vaak als bedankje of cadeau.

  • KerstGift: eenmalige gift rond kerst die door de werkgever beschikbaar wordt gesteld aan medewerkers of relaties van deelnemende bedrijven om te verdelen over goede doelen naar keuze.

  • VerjaardagsGift: eenmalige gift voor medewerkers van deelnemende bedrijven op hun verjaardag die door de werkgever beschikbaar wordt gesteld om te verdelen over goede doelen naar keuze.

  • NoodGift: bij rampen kunnen medewerkers van deelnemende bedrijven via ons platform een eenmalige gift doen aan Giro555 en andere goede doelen die actief zijn in het rampgebied. Werkgevers verdubbelen deze giften (met optioneel maximum).

Daarnaast bieden we ook BonusGift, VakantiedagGift, Fundraiser en andere vormen van BedrijfsGiften

5. Hoe brengen we The Social Handshake onder de aandacht bij ons netwerk?

Wil je laten zien dat jullie via The Social Handshake gesteund kunnen worden? Of werkgevers enthousiasmeren om mee te doen? Gebruik dan ons:

6. Nog vragen?

Staat jouw vraag er niet bij? Neem gerust contact op via goededoelen@thesocialhandshake.com. We helpen je graag verder!